Om oss

Reaching different lifestyles

Lifestyle Mediapartner är en nordisk mediekoncern bestående av fem nischade produktbolag primärt inom digital out of home. Vi erbjuder exponering i egna nischade och exklusiva skärmnätverk och är annons- och avtalspartner för ICA Sverige. Moderbolaget heter RTM Business Partner och bildades 2007 av entreprenörerna Christian Iwarsson och Rickard Åsbäcken.

RTM började som ett renodlat säljbolag och lade under sina första 10 år grunden för att bygga framgångsrika säljorganisationer. Detta genom uppdrag för MTG, Bonnier och ICA, samt förvärv och egenutvecklade medieprodukter och skärmnätverk.

Bonnier

Samma management-team som driver RTM Business Partner anlitade vi på Bonnier för att starta och driva vårt säljkontor i Västerås, Bonnier Business Media Sales. Uppgiften var att vända en nedåtgående trend i upplaga samt vrida om försäljningen i den digitala transformationen för varumärken som Veckans Affärer, Resumé och Dagens Medicin.

Bolaget är nu inne på sitt fjärde år och alla resultat är över förväntan. De har lyckats där alla andra vi tidigare testat misslyckats. Vi har samarbetat i över fem år totalt nu och det här teamet är helt klart en av de bästa i Sverige på vad de gör.

Martin Mellgren

VD Bonnier Business Media Sales

Mål

Störst i Sverige på DOOH för nischade målgrupper

Vision

20 produktbolag innan 2025

Vår historia

2007

Varumärket RTM Business Partner grundas i Eskilstuna av Christian Iwarsson och Rickard Åsbäcken.

2008

Telefonabonnemang ersätts av försäljningsuppdragen Studieblocket och Studentnytta.

2009

Försäljningsuppdraget Trix adderas och vi blir Sveriges största försäljare av fästingplockare.

2010

Medlemmar i branschorganisationen Kontakta (då Sveriges Callcenter Förening).

2011

Vi landar det prestigefyllda försäljningsuppdraget Veckans Affärer och Resumé för Bonnier Business Media.

2012

RTM blir försäljningspartner till MTG.

2013

Erhåller utmärkelsen Trygg kundkontakt och kreditbetyget och kvalitetsstämpeln AAA.

2014

RTM bildar ett gemensamt bolag med Bonnier, Bonnier Business Media Sales, med syftet att starta och driva deras egna inhouse sälj.

2015

RTM börjar utvecka egna produkter och mediekanaler.

2016

RTM förvärvar Studentnytta och Studieblocket och bildar bolaget Universitetsmedia-gruppen.

2017

RTM gör en Exit och säljer sin del, 49%, av Bonnier Business Media Sales.

2018

RTM får uppdraget av Bonnier att starta och driva igång Dagens Industris prenumerationsförsäljning.

2018

RTM startar bolaget Butiksdisplay och landar ett nationell RAM avtal med ICA Sverige.

2019

RTMs har lyckats med uppdraget att starta kontor och försäljningen för Dagens Industri inom uppdragstiden och samarbetet avslutas.

2019

RTM utvecklar den egna produkten GymDisplay.

2019

Universitetsmedia-Gruppen startar dotterbolaget Yliopistomedia i Finland.

2019

Universitetsmedia-Gruppen förvärvar sajterna MimersBrunn.se och Happystudents.se.

2019

Universitetsmedia-Gruppen landar RAM-avtal med Klubb Sverige och CMS Sweden.

2020

RTM utvecklar den egna produkten GolfDisplay.

2021

RTM konsoliderar sina bolag till en koncern av nischade medier och Lifestyle MediaPartner bildas.

Nischade medier & försäljning är vår livsstil.

Besöksadress
  • Drottninggatan 4, 632 17 Eskilstuna (HK)
  • Portgatan 3, 633 42 Eskilstuna
  • S:t Olofsgatan 11A, 753 21 Uppsala
  • Vattengränden 2, 602 22 Norrköping
  • Fredrikinkatu 61, 00100 Helsinki, Finland
Postadress
  • Drottninggatan 4, 632 17 Eskilstuna
Telefon
  • +46 (0) 16-551 26 00